четвртак, 8. март 2012.

Weten jullie wat is Kony 2012? Ik heb vandaag deze video gekeken en ik was verrast. Dit is een film en campagne van een groep Invisible children die opgezet is om Joseph Kony en zijn daden grotere bekendheid in de Westerse wereld te geven. Ze hopen dat ze zijn arrestatie zullen bevorderen. Hij is een oprichter van Verzetsleger van de Heer (LRA- Lord's Resistance Army), een Oegandese verzetsbeweging. Hij weigerde zich over te geven en hervatte de oorlog. Hij zei dat de Heilige geest over hem neergedaald was en maakte van het verzet een heilige missie. Zijn soldaten zijn kinderen. Hij ontvoert kinderen vanaf zes jaar in de dorpen en hun taak is om te doden. De jonge meisjes worden als seksslavinnen gebruikt door de commandanten. Ze zijn ook verantwoordelijk voor verminkingen, verkrachtingen, kannibalisme en moorden. Dit duurt ongeveer 20 jaar. Ik kan niet geloven dat ik vroeger voor deze situatie niet wist. Ik weet heel weinig over dit alles. Ik vind deze video heel emotief en deze actie lijkt heel eerlijk. Maar er bestaat altijd maar. Wat als dit gewoon goede marketing voor de VS is? Ik geloof dat veel mensen in Oeganda hebben geleden en dat dat nog steeds duurt. Daarom hoop ik dat de olie niet de enige interesse van de Amerikaanse regering is. Wat denken jullie?
http://youtu.be/Y4MnpzG5Sqc

Нема коментара:

Постави коментар