петак, 2. децембар 2011.

Een jaar gaat voorbij, de dag nooit


Žarko Laušević! Een van de beste acteurs ooit! en tragische held in het echt leven. Šmeker, Dogodilo se na današnji dan, Braća po materi, Boj na Kosovu, Kaži zašto me ostavi, Bolje od bekstva, Nož, Oficir s ružom zijn films waarin hij speelde. En natuurlijk de serie Sivi dom en zijn rol van Šilja.
Hij was heel populair maar op een gegeven moment is zijn hele leven veranderd. Hij zou zeggen: "Ik doodde twee en raakte een derde gewond." Het klinkt verschrikkelijk maar het is zo. Sindsdien is zijn leven anders. Hij is niet langer een VRIJE man.
Het was zelfverdediging, maar mensen veroodelen altijd. Maar wat zouden ze doen in deze situatie? Ik denk dat ieder van ons klaar is voor de ergste dingen als zijn leven in gevaar is. We zijn ons ervan niet bewust.
Toen ik klein was, was hij een van mijn favoriete Servische acteurs en hij is nog steeds. Deze gebeurtenis deelde mensen in twee groepen: VOOR en TEGEN. Ik kon niet mijn favorite acteur haten. Ik wachtte lang om te horen wat HIJ over dit alles zal zeggen. Over ZIJN leven.
Nu is het mogelijk. Ik heb zijn boek gekocht en ik lees. Sommige zullen zeggen: "Hij schreef het boek om geld te verdienen." Ik denk dat goede mensen zullen begrijpen. Hij wilde zijn tragisch verhaal en gevoelens op de beste manier vertellen en hij probeerde een klein deel van zijn VRIJHEID terug te krijgen.

2 коментара: