субота, 23. октобар 2010.

Vijf meest luxueuze gevangenissen ter wereld

Als iemand zegt het woord gevangenis, het eerste wat je opkomt zijn verlies van vrijheid, kleine cellen, slechte hygieënische omstandigheden, slecht voedsel, veel "interessante" mensen met wie ze moeten omgaan... Maar in deze gevangenissen is niet zo. Kijk maar!
1. De cel waarin Al Capone in Philadelphia zat opgesloten
Deze cel is uit 1929. en was in die tijd de meest luxueuze ter wereld.
2. Oostenrijkse gevangenis met vijf sterren
Hij ligt in de stad Leoben in Oostenrijk. Elke kamer heeft een TV en airconditioning. En de gevangenis heeft een fitnessruimte, een bibliotheek, sportvelden en een tuin.
3. Halden gevangenis in Duitsland
Alle gevangenen kunnen een opnamestudio gebruiken, jogging parcours en twee slaapkamers waarin hun families kunnen slapen als ze op bezoek komen.



4. Otago, Correcties faciliteit, Zuid-Otago
De gevangenis heeft vloerverwarming, een bibliotheek, sportfaciliteiten. Alleen de bouw van het gebouw kostte 218 miljoen dollars.


5. Santa Ana gevangenis, Calif
Als jullie in deze gevangenis zouden willen blijven, moeten jullie dagelijk 75 tot 127 dollars te betalen. En dan kunnen jullie laptop, TV met satelliet en vele andere voordelen gebruiken.

Als ik deze foto's zie, zou ik graag deze gevangenissen te bezoeken. In deze gezellige omgeving is het gebrek aan vrijheid niet zo verschrikkelijk. Maar nu denk ik waarom een dergelijke luxe?
Ik denk dat een reden bestaat waarom mensen die naar gevangenis gaan in slechtere omstandigheden dan andere mensen moeten leven. En nu is deze situatie dat vrij volk nog erger dan criminals in de gevangenissen leeft. Waar ga deze wereld heen?

9 коментара:

  1. Heel aantrekkelijke aanbodden. Is er een mogelijkheid om een abonnament op de gevangenis in Otago te nemen? Omdat ik meteen een plaats voor mij zou willen reserveren!!!! XD

    ОдговориИзбриши
  2. Wat mooi! Een kamer in Otago, alsjeblieft.

    ОдговориИзбриши
  3. Heel mooi moet ik zeggen! :)
    Gaan we allemaal naar een gevangenis. ;)

    ОдговориИзбриши
  4. Een vakantie in Santa Ana gevangenis... Dat klinkt goed. :)

    ОдговориИзбриши
  5. Vrijheid is immers onschatbaar, zou ik zeggen...

    ОдговориИзбриши
  6. aan het eind, zal je in servische gevangenis zijn. dus... gestolen goed gedijt niet.

    ОдговориИзбриши
  7. Dus, ik kan, bijvoorbeeld, een bank beroven en dan een goede plaats in Santa Ana gevangenis betalen, lol.

    ОдговориИзбриши