субота, 30. октобар 2010.

CAFES

Het is niet belangrijk of het 10 's morgens is of het is 5 's middags maar mensen in Belgrado brengen veel tijd in cafes door. Iedereen houdt ervan om in een cafe te zitten en drink koffie en misschien zelfs een krant te lezen.
Buitenlanders die onze stad bezochten zeggen dat het heel vreemd is als op elk moment van de dag zien ze veel mensen in cafes. In hun landen is alleen werk, werk, werk en dan denken ze dat we een beetje lui zijn. Maar ik denk dat het niet zo is. De meeste van deze cafes die altijd vol zijn bevinden zich in het centrum van de stad en de meeste van de gasten zijn studenten. En dit is normaal want de Student plein is in de buurt.
Ik ben een onderzoeker. Ja, maar geen echte onderzoeker. Ik kan zeggen dat de ontdekking van nieuwe interessante cafes mijn hobby is. Ik hou van alle soorten cafes en waar ik zal gaan hangt van mijn stemming af. Elk van deze plaatsen in Belgrado waar de mensen komen om hun dag mooier te maken heeft een bijzonder verhaal. En hoewel sommige mensen het schijnt dat ze allemaal dezelfde zijn het is niet waar. Ze hebben verschillende interieurs, verschillende soorten van muziek en verschillende mensen die hier komen. En de belangrijkste ding zijn interessante verhalen van mensen.
Tegenwoordig zijn cafes de stijl van leven en ook de plaats waar de mensen kunnen elkaar vertelen wat hen gelukkig en verdrietig maakt.

5 коментара:

  1. Ja, dat klopt... kroegen kan ook interessant zijn...:)

    ОдговориИзбриши
  2. Op de tweede beelde is cafe Dali die in mijn buur is. Ik ga vaak daar te zitten en een lekkere koffie of biertje te drinken! Heel gezelige cafe! :)

    ОдговориИзбриши
  3. Ik hou helemaal niet van cafes. Ik hou daar te werken, maar voor mij is niks beter dan de natuur of brengen tijd in huis met vrienden door....

    ОдговориИзбриши
  4. Ik wil graag een dag in jouw eigen cafe komen : )

    ОдговориИзбриши
  5. Ik zou een dag in mijn eigen cafe willen werken. :)
    @Maya: Natuurlijk! ;)

    ОдговориИзбриши