петак, 11. март 2011.

Wyatt Earp

Cowboy films zijn heel interessant voor mij. Spannende personages, prachtige paarden en veel avonturen en actie. Toen ik klein was, keek ik met mijn vader cowboy films. En ik genoot ervan. Een van de meest interessante personages voor mij is Wyatt Earp (19. maart 1848-13. januari 1929).
Hij was een Amerikaanse boer, gokker, bizonjager, koetsier, sheriff, saloonhouder en mijnwerker. Hij is vooral bekend door zijn betrokkenheid bij het vuurgevecht bij de O.K. Corral. Nadat werd hij een van de iconen van de Amerikaanse geschiedenis. Hij komt in veel boeken, films, strips en TV-series voor. Zijn eerste vrouw was Urilla Sutherland.
Hij overleefde veel botsingen en hij stierf op hoge leeftijd in zijn huis in Californie. Hij was een man van vaste beginselen die ongeacht de gevolgen worden gehouden. En dergelijke was zijn vader Nicolaas. Ze waren oorspronkelijk uit Schotland maar ze waren 6de generatie die in de Verenigde Staten leefde. Nicolaas had 6 zonen en 2 dochters. Alle 6 zonen passeerden de meest gevaarlijke gebieden van het Wilde Westen en ze hebben een spoor achtergelaten.

4 коментара:

  1. ik vind cowboy films niet zo leuk, maar ik heb respect voor John Wayne :)

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман13. март 2011. 11:31

    Oooh, ik altijd dacht dat westerns heel saai waren... :D

    ОдговориИзбриши
  3. ik hou niet van cowboy films, maar de parden zijn echt mooi : )

    ОдговориИзбриши
  4. Het hangt van mijn stemming af: soms zijn cowboy films heel interssant :)

    ОдговориИзбриши