понедељак, 28. фебруар 2011.

Foliranje - de ziekte van de 21ste eeuw

Dag! Hoe gaat het ermee? Een gewone vraag die we elke dag horen. Soms weet ik niet of is iemand echt geinteresseerd in antwoord of is het gewoon een kwestie van cultuur. Wat denken jullie? Ja, het is leuk, maar soms kan je zien dat dit onoprecht is en dan is het heel irritant. Althans voor mij.
Als je om een reden van iemand niet houdt en als je hoeft niet te praten met hem/haar, maar jullie moeten op dezelfde plaats zijn, dan is het genoeg om alleen "Dag!" te zeggen. Zonder verdere discussie.
In 21ste eeuw is foliranje echt populair. Ik zou zeggen dat een nieuwe trend of manier van leven is. Mensen acteren en ze worden andere personen. Waarschijnlijk proberen ze in samenleving aan te passen. Ze denken dat anderen hen niet op de manier waarop ze zijn zullen willen accepteren. Het is triest. De oorzaak van deze ziekte is onzekerheid en lage zelfwaardering. Maar soms ook te hoge. En mensen laten het niet merken want ze hebben een masker op.
Het menselijk gedrag is een raadsel. En het is spannend om ware menselijke aard te raden. Soms. Als ze vremdelingen zijn. Anders kan het pijnlijk zijn. Als ze tegenovergestelde van wat je verwacht zijn.
Ik hou van masker alleen voor Halloween! Of zoiets.
De medicijn: Wees wat je bent, gooi je masker af! :)

3 коментара:

  1. jouw blog is uitstekend!!! dat klopt...ik haat deze soort mensen. Als je iemand niet kan uitstaan, praat met hem niet.

    ОдговориИзбриши
  2. heel slim, Mirela! ik vind jou blog heel goed! Jana heeft gelijk ook. als je iemand niet van houdt, zeg hem een 'dag' en dat is genoeg!

    ОдговориИзбриши
  3. Natuurlijk :) Ik ben het absoluut met je eens :)

    ОдговориИзбриши